Kilka chwil wspomnień z grudniowych wojaży…..

Dodano 4 stycznia 2016, w Życie codzienne, przez Maria Alejandra

Witam serdecznie po długiej przerwie, zaniedbałam bloga przez ostatni miesiąc jednak miałam bardzo ważne powody. Tak jak pisałam w przedostatnim moim wpisie grudzień miał być bardzo intensywnym miesiącem w moim życiu i oczywiście był.

Pierwsze dni tego miesiąca spędziłam z jednym z moich starszych synów na zwiedzaniu tego pięknego miejsca w którym mieszkam czyli Teneryfy, którą niby znam jednak każda wycieczka daje nowe wrażenia gdyż jest to cudowne miejsce i na każdym kroku odkrywa swoje uroki bez względu na porę roku. Między innymi odwiedziliśmy podnóża najwyższego szczytu w Hiszpanii, wulkanu Teide, a że trafiliśmy na piękna pogodę nie musieliśmy ubierać się jak z zimowej scenerii, wystarczyła jakaś bluza z długim rękawem. Przepiękne widoki, miejsca w których nakręcane były sceny do różnych filmów, gdyż momentami jest to sceneria pustynna jak z innej planety, skały, pagórki i szczyty. Z punktów widokowych mogliśmy podziwiać z daleka zarysy pozostałych wysp czyli La Palmy, La Gomery i El Hierro były wyjątkowo wyraźne co nie zdarza się zbyt często.

Czas wizyty mojego syna szybko zleciał i niestety musiał wracać do Polski, a my wybraliśmy się w planowaną podróż do Szkocji, gdzie spędziliśmy całe 7 dni, ale to bardzo mało by można było docenić piękno tego miejsca. Mój partner zakochał się w krajobrazie pięknej i zielonej Szkocji, mnie również bardzo spodobały się widoki i historyczne miejsca które udało nam się odwiedzić.

Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na zwiedzanie, bo co to jest 7 dni z czego 2 spędziliśmy na podróży, jednak udało nam się obejść Edynburg, zobaczyć zamek i pałac królowej, górę Króla Artura i kilka innych cudownych miejsc. Największą atrakcją, którą zobaczyliśmy na żywo była przeprawa w Falkirk, o której wiedzieliśmy i widzieliśmy tylko w telewizji. Odwiedziliśmy też monument Williama Wallace i jego okolice. Pogoda wyjątkowo nam sprzyjała, jak na tę porę roku było wyjątkowo ciepło i słonecznie, choć i deszczowa aura nas nie ominęła.

Jednak wszystko co dobre szybko się kończy i czas było wracać do domu, gdzie czekała już na nas rodzina, czyli mój drugi syn z żoną i moją jedyną ukochaną wnusią, ale o tym następnym razem.

Nie umiem zbyt pięknie opisywać widoków i krajobrazu, ale mam nadzieję że choć odrobinkę udało mi się przekazać. Tymczasem pozdrawiam wszystkich i obiecuję od tej pory już systematyczne zaglądanie tutaj i na wasze blogi kochani.

The following two tabs change content below.
Otagowane:

11 Responses to Kilka chwil wspomnień z grudniowych wojaży…..

1. ~Jaga pisze:

Fajna wycieczka – zazdroszczę tych widoków

2. Oj tak widoki cudowne, brak słów by je opisać….

3. szarabajka pisze:

Ciesz się wnuczką, odpoczywaj, nadrabiaj zaległości – blogi mają to do siebie, że nie uciekną :)

4. ~jotka pisze:

Mario, piękne chwile za Tobą, zazdroszczę tej Szkocji zwłaszcza. Dzięki wojażom i kontaktom będziesz miała świetny materiał na bloga. czekam niecierpliwie:-)
    Serdeczności w Nowym Roku:-)

5. ~Lunka pisze:

Szkocja?Nigdy tam nie dotarłam, jak dotąd.Mieliście interesująca końcówkę roku.W Nowym Roku życzę nowych wypraw i nowych tematów, przyblizajacych życie na Twberyfie.Jak wyglada u was zima?I kiedy poznajesz,ze nadchodzi wiosna,skoro w styczniu macie plus 18?

• Maria Alejandra pisze:

To fakt koniec roku był bardzo intensywny, a na Teneryfie wiosna no cóz chyba tylko kalendarz ja pokazuje bo i tak srednia roczna jest około 25 stopni w dzień.

6. Stokrotka pisze:

Z wielkim zainteresowaniem przeczytałam o tym, że byłaś też w Szkocji. Kilka lat temu i ja tam byłam u młodszego z kolei syna, który przez pół roku mieszkał i pracował w Edynburgu. Wrażenia ze Szkocji opisałam potem na swoim blogu.
    A Ty mieszkasz w przepieknym miejscu.
    Z pewnością będę tu zaglądać aby przeczytać Twoje wrażenia.
    Pozdrawiam serdecznie.

7. ~teksanka pisze:

Kurcze a ja sobie tam pomyslalam ze moze czasem wrzucialabys jakies zdjecia Teneryfy zeby nam czytelnikom co nie co przyblizyc wyobrazenia ;) (takie bez ludzi, same wodoki, ciekawostki)-byloby super ! :)
    Ciesze sie ze odwiedziny i wyprawa udana. Pzdr!